ویتامین c

ویتامین c تغذیه پوست

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

4 ویتامین موثر برای داشتن پوست سالم و درخشان


برای داشتن پوستی زیبا، سالم و درخشان باید مراقبت های ویژه به آن داشته باشید. تا درطول زندگی دچارمشکلات وعوارض پوستی نشوید.


استفاده ازمحصولات آرایشی و بهداشتی، ماسک های مختلف، استفاده ازداروهای های پوستی، که برای داشتن پوست سالم و درخشان ازآن ها استفاده می شود نمی تواند جایگزین مناسبی برای انواع ویتامین ها باشند.


دربین ویتامین‌های موجود برخی از آن‌ها به طورشگفت انگیزی می تواند شما را درداشتن پوستی سالم یاری کنند. مراقبت ازپوست صورت و بدن باید بخش مهمی از برنامه روزانه ما را در برگیرد، زیرا که پوست بزرگترین‌ عضو بدن می باشد.

ویتامین D ویتامین خورشیدی

اولین چیزی که اکثر متخصصان در مورد حفظ سلامت پوست تاکید دارند محدود کردن پوست با مواجهه اشعه ماوراء بنفش خورشید و استفاده از کرم ضد آفتاب درهنگام برخورد با نورخورشید است. اما اثرات تابش نور خورشید همیشه به ضررنیست. تنها 10 دقیقه روزانه قرار گرفتن درمعرض نورخورشید باعث تولید ویتامین D درپوست می شود. ویتامین D موثرترین ویتامین پوست می باشد.


ویتامین D اغلب زمانی ایجاد می شود که نورخورشید توسط پوست شما جذب شود. هنگامی که کلسترول به ویتامین D تبدیل‌ وبعد ازاین مرحله توسط کبد وکلیه دریافت می شود و توسط این دو عضو به سراسر بدن حمل می‌ گردد. تا به تولید و رشد سلول های سالم پوست کمک کند. این امرمی تواند به درمان پسوریازیس پوست کمک کند.

ویتامین D

ویتامین C ویتامین پرتغالی

ویتامین c درسطح بالای پوست (لایه بیرونی) وهمچنین لایه داخلی پوست یافت می شود. خواص سرطانی ویتامین c (آنتی اکسیدان) و نقش آن در تولید کلاژن به حفظ سلامت پوست کمک می کند. به همین علت است که ویتامین C یکی ازعناصر مهم در بسیاری از محصولات ضد پیری پوست محسوب می شود.


ویتامین C می تواند به علت نقش حیاتی که در تولید سنتز کلاژن طبیعی بدن دارد ازعلائم پیری پوست جلوگیری کند. این کمک می کند تا پوست آسیب دیده را ترمیم و رفع عوارض ناشی از تابش خورشید را کاهش می دهد.


در بعضی موارد، ویتامین C چین و چروک را از بین می برد. و رطوبت رسانی عمقی و لطافت پوست را به همراه دارد. مصرف مناسب ویتامین C می تواند به بهبود و جلوگیری ازخشکی پوست کمک کند.


با توجه به شیوع ویتامین C درمحصولات خوراکی، مکمل های غذایی و مواد غذایی که روزانه مصرف می‌شود، کمبود این مواد مغذی نادراست. توصیه این ویتامین هزار میلی گرم روزانه می باشد.


اگرمتوجه شدید که ویتامین C کافی در رژیم غذایی خود ندارید، غذاهای مرکباتی بیشتری مانند پرتقال بخورید.خوردن سایر منابع گیاهی مبتنی بر ویتامین C مانند توت فرنگی، کلم بروکلی و اسفناج و نوشیدن آب پرتقال به همه افراد توصیه می شود.


ویتامین C


ویتامین E ضد افتاب طبیعی پوست

ویتامین E مانند ویتامین C خاصیت آنتی اکسیدان و نقش موثری در تولید کلاژن پوست دارد. عملکرد اصلی ویتامین E مراقبت و محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید است. ویتامین E موجب جذب نور UV مضر از خورشید در هنگام استفاده از پوست می‌شود.


به حفاظت توانایی بدن برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از اشعه UV اشاره می کند. این می‌تواند به جلوگیری از لکه های تیره و چین و چروک کمک کند.


اگرپوستی به خصوص خشک دارید، ویتامین E احتمالا می تواند به افزایش میزان چربی بدن کمک کند. ویتامین E نیز در درمان التهاب پوست کمک می کند. درحالی که ویتامین E دربسیاری ازمحصولات مراقبت ازپوست دردسترس است، ویتامین E کافی در رژیم غذایی شما ترجیح داده می شود. اکثربزرگسالان حدود 15 میلی گرم ویتامین E درروز نیاز دارند.


افراد می توانند با مصرف خوردن آجیل و دانه های بیشتری از قبیل بادام، فندق و مصرف یک مولتی ویتامین یا مکمل ویتامین E جداگانه با استفاده از مواد موضعی که حاوی ویتامین E و ویتامین C هستند.


ویتامین E


ویتامین K ویتامین رفع سیاهی ها

ویتامین K در کمک به روند لخته شدن خون بدن ضروری است، که به بدن کمک می کند که زخم ها، کبودی ها و مناطقی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، بهبود یابد. وظایف اصلی ویتامین K کمک به برخی از شرایط پوستی می باشد.


ویتامین K را می توان در بسیاری از کرم های مختلف موضعی برای پوست پیدا کرد و می تواند به درمان انواع بیماری های پوستی کمک کند. پزشکان اغلب از کرم های حاوی ویتامین K در بیماران استفاده می کنند که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند تا به کاهش تورم و کبودی کمک کنند.


این ممکن است به سرعت بهبود پوست کمک کند. با این حال، تحقیقات در مورد اثرات ویتامین K بر روی پوست بیشتر از ویتامین E و C است.

ویتامین K


همانطور که ویتامین ها برای عملکرد بدن ضروری هستند، کمبود ویتامین می تواند اثرات نامطلوب بر روی پوست داشته باشد. از آنجا که ویتامین C و E نقش مهمی درمحافظت از پوست شما در برابر خورشید دارند، کمبود ویتامین می تواند خطر آسیب پوست، از جمله سرطان پوست را افزایش دهد. به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، سرطان پوست شایع ترین نوع سرطان درایالات متحده است.


مکمل های ویتامین می توانند به راحتی در دسترس همه باشد. بنابراین با متخصص پوست یا پزشک خود مشورت کنید تا یک رژیم برای سلامتی خود ایجاد کنید. نگاهی بیندازید که آیا این چهارویتامین مفید ازمواد مورد علاقه و درسبد ویتامین شما هستند.


۰ نظر
hanieh afshari

چگونه با میکاپ کردن زیباتر و جوان تر شویم

زیبایی برای هر فردی مفهوم خاصی دارد و تعریفی ثابت از زیبایی نمی توان ارائه داد که برای همه و هر جای دنیا این تعریف صدق کند. هر شخصی دوست دارد با تعریفی که خودش از زیبایی دارد ظاهرش را درست کند.

چگونه می توانیم  با میکاپ صورت جوان تر به نظر برسیم؟
وقتی سن هر فردی رو به بالا رفتن باشد، پوست آن‌ حالت شادابی و زیبایی خود را از دست می دهد. ‌
و در این میان اهمیت میکاپ کردن اصولی بیشتر می شود. زیرا هر حرکت اشتباه و غیر اصولی در میکاپ باعث می شود که چهره فرد پیرتر و خسته تر از قبل به نظر برسد.


میکاپ صورت



چند نکته ی بسیار مهم برای جوان تر به نظر رسیدن به کمک میکاپ کردن اصولی:

حالا بیایید نکاتی در مورد جوان تر به نظر رسیدن با کمک آرایش را مرور کنیم.
همیشه قبل از آرایش صورت خود را با یک پرایمر آبرسان آماده کنید. هیچ چیز بیشتر از خشکی، پوست را پیرتر و خسته تر نشان میدهد. پرایمر باعث می شود که چروک ها کمتر دیده شوند و پوست شاداب تر به نظر برسد.


از فونداسیون مایع یا کرم پودر، با پوشش خوب و سبک که با رنگ صورتتان کاملا همخوانی داشته باشد استفاده کنید. کرم پودر مهم ترین قسمت آرایش در سنین بالاست و حتما کرم پودر را خوب روی صورتتان پخش کنید تا روی خطوط صورت جمع نشود و صورتی صاف و یک دست داشته باشید.


ابرو ها در زیبایی صورت نقش بسیار مهمی دارند چرا که با گذشت زمان کم می شوند و چهره را پیرتر نشان می دهد. توصیه این است که به ابروهاتون دست نزنید و فقط موهایی را بردارید که واقعا لازم است. ابروهایتان را با یک سایه ابرو پر کنید و با ژل ابرو مرتب کنید.


شاید جالب باشد بدانید کانتور کردن برای صورت هایی که سن متوسط رو به بالا دارند مناسب نیست، چرا؟ به علت اینکه کانتور صورت رو لاغر تر نشون میده و استخوان ها را برجسته تر می کند. در حالی که ما زمانی که پیر می شویم صورتمان به طور طبیعی حجم خودش را از دست می دهد.


بهترین کار این است که کانتور معکوس کنیم. یعنی فقط با هایلایتر روی برجستگی گونه ها، تیغه ی بینی، وسط پیشانی، روی چانه و بالای لب رو روشن کنیم.


کمی رژ گونه ی هلویی-صورتی می تواند گونه ها را حجیم تر و شاداب تر نشان بدهد. از پودر های برنزه کننده ی تیره خودداری کنید. زیرا پودر های برنزه و تیره صورت را لاغرتر نشان می دهد.


رژ لب روشن و کم رنگ برای سنین بالاتر مناسب تر است. لب ها با گذشت زمان کم حجم تر می شود و رژ لب های تیره حجم لب ها را کمتر نشان می دهد. در ضمن از خط لب های طبیعی به هیچ وجه غافل نشوید زیرا که خط لب، لب ها را مشخص تر، پر تر و جوان تر نشان می دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hanieh afshari