زیبایی برای هر فردی مفهوم خاصی دارد و تعریفی ثابت از زیبایی نمی توان ارائه داد که برای همه و هر جای دنیا این تعریف صدق کند. هر شخصی دوست دارد با تعریفی که خودش از زیبایی دارد ظاهرش را درست کند.

چگونه می توانیم  با میکاپ صورت جوان تر به نظر برسیم؟
وقتی سن هر فردی رو به بالا رفتن باشد، پوست آن‌ حالت شادابی و زیبایی خود را از دست می دهد. ‌
و در این میان اهمیت میکاپ کردن اصولی بیشتر می شود. زیرا هر حرکت اشتباه و غیر اصولی در میکاپ باعث می شود که چهره فرد پیرتر و خسته تر از قبل به نظر برسد.


میکاپ صورت



چند نکته ی بسیار مهم برای جوان تر به نظر رسیدن به کمک میکاپ کردن اصولی:

حالا بیایید نکاتی در مورد جوان تر به نظر رسیدن با کمک آرایش را مرور کنیم.
همیشه قبل از آرایش صورت خود را با یک پرایمر آبرسان آماده کنید. هیچ چیز بیشتر از خشکی، پوست را پیرتر و خسته تر نشان میدهد. پرایمر باعث می شود که چروک ها کمتر دیده شوند و پوست شاداب تر به نظر برسد.


از فونداسیون مایع یا کرم پودر، با پوشش خوب و سبک که با رنگ صورتتان کاملا همخوانی داشته باشد استفاده کنید. کرم پودر مهم ترین قسمت آرایش در سنین بالاست و حتما کرم پودر را خوب روی صورتتان پخش کنید تا روی خطوط صورت جمع نشود و صورتی صاف و یک دست داشته باشید.


ابرو ها در زیبایی صورت نقش بسیار مهمی دارند چرا که با گذشت زمان کم می شوند و چهره را پیرتر نشان می دهد. توصیه این است که به ابروهاتون دست نزنید و فقط موهایی را بردارید که واقعا لازم است. ابروهایتان را با یک سایه ابرو پر کنید و با ژل ابرو مرتب کنید.


شاید جالب باشد بدانید کانتور کردن برای صورت هایی که سن متوسط رو به بالا دارند مناسب نیست، چرا؟ به علت اینکه کانتور صورت رو لاغر تر نشون میده و استخوان ها را برجسته تر می کند. در حالی که ما زمانی که پیر می شویم صورتمان به طور طبیعی حجم خودش را از دست می دهد.


بهترین کار این است که کانتور معکوس کنیم. یعنی فقط با هایلایتر روی برجستگی گونه ها، تیغه ی بینی، وسط پیشانی، روی چانه و بالای لب رو روشن کنیم.


کمی رژ گونه ی هلویی-صورتی می تواند گونه ها را حجیم تر و شاداب تر نشان بدهد. از پودر های برنزه کننده ی تیره خودداری کنید. زیرا پودر های برنزه و تیره صورت را لاغرتر نشان می دهد.


رژ لب روشن و کم رنگ برای سنین بالاتر مناسب تر است. لب ها با گذشت زمان کم حجم تر می شود و رژ لب های تیره حجم لب ها را کمتر نشان می دهد. در ضمن از خط لب های طبیعی به هیچ وجه غافل نشوید زیرا که خط لب، لب ها را مشخص تر، پر تر و جوان تر نشان می دهد.